28 augusti 2013

Grönsakssoppa på egen skörd

Sensommaren är helt fantastisk här i uppland.
Solen har strålat i många dagar och jag njuter av varje stund.
Många är de grönsaker som också gillat den varma sommaren.
Härom dagen tog jag in lite av skörden.


Majs, mängder av tomater, några få kantareller, och vackra Teddybear solrosor.


Jag har även tagit in all vitlök jag satte förra hösten.
Det blev en hel fläta som nu hänger på tork i köket.


I kväll vankas grönsakssoppa gjord enbart på egen skörd; tomater, morötter, vitlök, persilja och basilika.
Känns fint och lyxigt att bara gå ut i trädgården och hämta det jag vill ha.


Önskar er en härlig kväll

I ljus s& Kärlek
Wakanda

2 kommentarer:

  1. Åh, vilka underbara och inspirerande bilder! Visst är det härligt att skörda alla härliga grönsaker och frukter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vad roligt att du tycker det. , och JÄTTEKUL med en kommentar! Tack för den:)
      Ja det är fantastiskt.Tyvärr saknar vi fruktträd här, jag saknar äppelträden vi hade på förra gården. Jag får väl hitta nån jag känner med äppelträd för höstens äppelkaka. Kram

      Radera