21 augusti 2013

Nya rutiner

Jag vill berätta att jag är tillbaka...
Tillbaka från biläventyr i medelhavet, salta bad, god mat, fjällsemester och mycket, mycket mer.
Jag hoppas er sommar varit kanon.
Min har varit "ömsom vin,  ömsom vatten", mest på grund av processer som pågått i mitt inre. 
Men jag känner mig styrkt och stark.
Nu är jag supertaggad inför hösten och allt den för med sig.
Alltför mycket god italiensk mat och goda viner har satt sina spår i min kropp...
Så nu börjar jag med att återupprätta hälsosamma rutiner. Känns bra.

Vi kom hem från fjällen natten till söndag.
Så dagen bestod av upp packningsbestyr, tvättning, städning och annat roligt.
Jag kände mig trött, på ett lite ovanligt vis, så efter lunchen
beslutade jag mig att göra något jag inte så ofta har ro till att göra;
nämligen sitta ner....och sitta kvar...
Jag satte mig i solen, med hönsen lyckliga runtomkring och med Mose gose i knät.
Och där satt jag, en bra stund, och jag kände mig som i berättelsen om de gamla indianhövdingarna
som hade flugit med ett flygplan för första gången i sitt liv. 
När de kom av planet satte de sig ner på en bänk.
Vid frågan om vad de gjorde, sa de bara; vi väntar in våra själar....

Så det var vad jag gjorde. 
Väntade in min själ....lyssnade, landade i mig själv. Kontemplerade. Vilade.
Efter en lång stund kände jag mig pigg och alert igen.
Jag är så glad att jag lyssnade på vad jag behövde.

Hoppas ni alla mår bra och vill fortsätta följa det som händer med Wakandas under hösten,
för jag säger bara det; det händer grejer!
Och snart kommer jag berätta vad.


Lite symboliskt står tallriken i trappan.
Nya rutiner, nya vanor, oavsett vad vi önskar förändra eller förnya så handlar det om att ta det där första steget.

I ljus & Kärlek
Wakanda

1 kommentar:

  1. Åh va fint.. vänta in sin själ. Det måste man verkligen göra ibland. Det ska jag komma ihåg.
    Vi ses snart och jag kan knappt vänta!
    Stor stor stor kram!

    SvaraRadera