17 juni 2014

Studentbuffé

För en vecka sedan tog vår fina son Caspian, studenten.
Han var så nöjd och glad hela dagen, det var en fröjd att se honom.
Det var den tredje och sista studentfesten här i familjen.
 Vemodigt men också lite skönt. 

Därför är första bilden på honom och resten är en rad bilder på buffén jag ordnade dagen till ära.
Recepten kommer att trilla in lite vart eftersom, men just nu får ni hålla till godo med bilderna.

Lycklig i väntan på flaket....


Jag provade att göra en rabarber cheesecake jag aldrig gjort förut. Jag är riktigt nöjd med resultatet.

Rulltårtebakelser......

Vegobullar i förgrunden...

Bland annat gjorde jag en tomat och mozarellasallad 
och en rödbetscarpacchio med chevrecremé och rostade pinjenötter.....

Jag bakade bröd, allt glutenfritt och väldigt gott.
Gourme knäcke, mini baguetter och små fröbullar

Jag gjorde även chokladmuffins med jordnötssmör fyllning. Det var meningen att de skulle ha en fin glasyr på toppen, men tiden räckte inte till så det blev en jordgubbe i stället....
Det gick bra det med. Goda var de i alla fall.

Jag provade också att göra Italienska chokladkyssar; Baci. 
Även de var populära bland gästerna :)

Ja, nedre bilden är ett undantag från regeln här på bloggen, då buffén även innehöll lite kallskuret kött för de gäster som så önskade. Men tycker att bilden är så färggrann och fin, så den får vara med ändå.


Jag återkommer med recepten. Flera finns på bloggen redan, men jag uppdaterar detta inlägg inom det närmaste.
Under tiden, laga god mat, njut av det och var glada!

I morgon ska jag servera midsommarbuffé på jobbet.
Följ mig där på instagram.
Trevlig midsommar!

I Ljus & Kärlek
Wakanda

1 kommentar:

  1. Och det var gott!! Galet galet gott!!! Allt ihopa!

    SvaraRadera