30 april 2014

Nachos med vegofärs och hemgjord salsa

Trevlig valborg på er alla!
Den senaste veckans sommarvärme inspirerade denna tallrik med nachos.
Inte särskilt originellt men gott, enkelt och vackert.
Jag har dessutom upptäckt en ny vegoprodukt som är helt suverän; Anamma
Det finns ett stort urval, och det jag fastnat för är deras filéer som jag provade att grilla i helgen.
Dessutom en mycket god vegofärs, och det är den ni ser här.


Denna kväll var det väldigt enkla nachos som jag gjorde, men ett måste är alltid guacamole och en egen salsa.


Till hemgjord salsa behöver du:
2-3 varma, goda tomater
1/2 röd chilifrukt
2 salladslökar
1/2-1 kruka färsk koriander
en nypa flingsalt
(ev 1 klyfta vitlök - valfritt och ej nödvändigt )

Gör så här:
När jag är lat så kör jag allt i min lilla "hackare"/matberedare.
Så har jag gjort den här som ni ser på bilden.
Det är dock nästan godare om man har tid och ork att finhacka alla ingredienser så blir det lite mer "chunky" stuk på salsan, men det går att göra precis hur man vill och känner för.
Jag tycker den blir sanslöst god, mer som "äkta" mexikansk salsa, till skillnad mot den man köper i affären. Hoppas du vill prova!


Jag är ledig imorgon och vi får besök av goda vänner som dessutom har en födelsedag, så planen är att baka något gott.
Får se om det dyker upp här så småningom ;)
Hoppas ni alla får en riktigt fin valborgskväll och mysig 1:a maj!
Nu hälsar vi våren välkommen på riktigt!
Kram

Ljus & Kärlek
Wakanda

3 kommentarer:

  1. ååå vad härligt gott det ser ut! kram //Lotta

    SvaraRadera
  2. Tack Lotta! Alltid lika roligt med dina kommentarer :) <3

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt! Man blir ju riktigt sugen på 90-tals klassikern! Love it!

    SvaraRadera