1 maj 2014

Vårens första rabarberpaj

I söndags kunde jag inte vänta längre, utan jag skördade årets första rabarber.
Solen strålade och jag var ute och arbetade i trädgården precis hela dagen.
Ja, förutom när jag lagade lunch och gjorde rabarberpaj då...
Den blev inte så stor, och inte heller avancerad, men ack ändå lika god som vi minns...


Jag gillar smulpaj, och eftersom den numera är glutenfri är det så superenkelt att bara ta vad som finns och röra ihop. Denna dag blev grunden havremjöl och finhackade nötter samt smör och socker. 
Jag brukar alltid ha i havregryn men de var slut denna dag. 


Sedan avnjöt vi den varma pajen med vaniljvisp, kaffe och strålande solsken.
Åtgången var stor och det blev ingenting kvar... precis som det ska va.

I skrivande stund ligger dock nattens snö fortfarande kvar trots solsken hela dagen.
Vi har alla gått omkring i någon slag chock, och undrat vad som hände...
så därför känns det extra passande att minnas våren med dessa bilder, för den var här och jag ser fram emot dess återkomst.


Ett annat av mina tidigare recept på smulpaj hittar ni här
Önskar er en fortsatt fin 1:a maj!

I Ljus & Kärlek
Wakanda



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar