24 februari 2016

Dag 24

Hej på er!
Tänk att det är mindre än en vecka kvar!



Det har verkligen varit en resa så här långt. Dagarna har gått fort, och varit väldigt olika.
För det mesta har det gått riktigt bra, och så där emellan har det kommit en dag när jag mått riktigt dåligt. En morgon vaknade jag med illamående och huvudvärk och fick bara i mig halva frukost smoothien, men efter 2 timmar drack jag resten och även nästa och sedan var jag på banan igen.
Vissa dagar har jag upplevt att jag varit extra pigg och glad.
På det stora hela kan jag säga att jag sakta men säkert mår bättre. Men det är ungefär 3 steg fram och ett tillbaka. Men det gör inget. Jag är så glad och tacksam över att jag mår bättre!



Det mest fantastiska och mest påtagliga hittills är att värken jag haft i min högra höft och mina ben har minskat! Och känslan i kroppen! Den är svår att beskriva. Jag känner mig lättare, oftast piggare (även om det går upp och ner hela tiden) men framför allt rörligare. Jag är långt ifrån helt frisk men bara upplevelsen av detta gör att jag får ännu mer motivation.



Allt detta till trots, är jag otroligt trött på eftermiddagar och kvällar. Det är varför det inte blivit så många inlägg under resans gång som jag trodde. Jag är i stort sett helt däckad när kvällen kommer. Men jag tänker att det egentligen är något positivt. Kroppen jobbar på att läkas och det finns en del att jobba med, så inte så konstigt att jag behöver återhämtning.

Har inte så många bilder men en smarrig sallad och en jättegod "glass" som jag gjorde i helgen som gick när när mina väninnor kom på besök. Helt tillåtet, i stort sett bara en fryst smoothie, eller som veganerna säger nice cream :)
Den var hur som helst mycket uppskattad.


Ett jättebra sätt att ta tillvara övermogna bananer.
Skala dem, platta till dem lite och lägg dem i frysen. När du sedan är sugen på något gott så är det bara att ta fram dem.
Till bottenlagret använde jag ca 5 frysta bananer, 4 dadlar, och ca 400 gr frysen mango samt lite vanillin extrakt. Alltså ren vanilj.
Mixade allt och hällde upp i skålen.
Sedan mixade jag frysta hallon och 2 färska bananer (främst för att jag inte hade fler frysta) och ett par dadlar.
Det som är ovanpå är hasselnötssmör som jag blandade med 2 dadlar och 2 tsk kokosolja samt lite vatten. Mixade allt och ringlade ovanpå . Strödde sedan på några kakao nibs (ren kakao)
Tjejerna älskade det! Så även jag.
Bara frukt och lite nötter.
Helt tillåtet
Vansinnigt gott.


Ja hörrni, inte många dagar kvar nu och jag känner mig lite vilsen över vad som skall komma sen.
Men det är en historia för sig.
Resan har bara börjat och planen är att fortsätta med många av de goda vanor jag skaffat mig under månaden som gått.
Jag har massor att berätta så jag återkommer med det så fort orken infinner sig, vilket jag hoppas kommer ske när jag börjar äta lite mer.
Hoppas ni alla mår bra i vårsolen!

Ljus & Kärlek
Wakanda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar