1 februari 2016

Cleansing dag 1

Hej!
Hoppas ni mår bra.
Så har vi då klarat av första dagen på vår cleansing.
Jag tänkte bara kort berätta hur jag har upplevt dagen.
Började morgonen med citronvatten och en smoothie. Jag orkade dock inte hela utan tog med mig resten till jobbet. På förmiddagen började jag känna mig lite yr, men inte hungrig. 
Drack upp smoothien, drack örtte och åt lite frukt.
Till lunch åt jag en stor sallad med dressing. Basen var enligt programmet spenat, gurka och sallad.
Jag lade till tomater, mango och honungsmelon samt spetskål.


Jag har i stort sett inte varit hungrig på hela dagen. Kände mig mätt efter lunchen viket var skönt.
Under eftermiddagen mumsade jag på diverse: äpple, mango, dadlar, selleri och några paranötter.


Dagens dressing: 1/2 avokado, saften från en stor apelsin, 1 kruka koriander, 
1 vitlöksklyfta och lite färsk ingefära. Jättegod!


Till middag blev det åter igen en stor sallad med tillägg av sötpotatis 
och ugnsrostad zucchini och palsternacka.
Det var gott med lite varm mat och jag var rätt hungrig när det var dags för middag.

Efter jobbet var jag och simmade och bastade. Det var ett mycket trevligt sätt att börja min första dag.
Men så här fram på kvällen känner jag mig rätt trött, men det brukar jag i och för sig vara.
Känner dock lite grann av huvudet, så jag ska tänka på att dricka ännu mer.

Ja det var min dag, hoppas ni andra också haft en bra första dag. Vore jätteroligt att höra hur ni mår och vad ni ätit!
Nu är det dags att ta fram lite bär ur frysen till morgonens smoothie och förbereda morgondagens lunch. Allt gott så länge!

I Ljus & Kärlek
Wakanda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar