25 februari 2016

The Medical Medium

Hej igen!
Hur är du, när det gäller nya insikter och ideer? 
Jag vill tro att jag själv är öppen för nya förslag och förändringar. Men förändring är inte alltid lätt. Och vi hanterar alla förändringar på olika vis. Nya tankesätt, ny fakta, nya rön mm. De gör att vi behöver omvärdera våra tidigare sanningar. Situationer ställs på sin spets. Det kan upplevas som tumultartat och ibland kan det bli riktigt jobbigt.

Ni som följt mig ett tag vet ju att jag gick igenom en liten kris, när jag i höstas tog det svåra beslutet att börja äta animaliskt protein igen. Jag tog det beslutet för att jag var desperat. Jag har i ett och ett halvt års tid sökt med ljus och lykta allehanda läkare, alternativa terapeuter mm för att hitta hjälp. 
Jag har läst allt jag kommit över, och försökt förstå vad det innebär att få diagnosen Hashimotos.

Som många andra människor som lider av andra sjukdomar, har jag inte fått några svar från läkekonsten. Faktum där är att de inte vet. Läkarna vet inte varför vi blir sjuka, och inte heller har de haft någon som helst hjälp att erbjuda. Jag vet att jag är långt ifrån ensam. 

Men nu vill jag berätta för er att jag hittat svar!
Svar som kommer från en man som heter Anthony William - aka The Medical Medium.

Ni vet hur det är när man ser en bok, men inte läser den, eller tittar närmare, för tiden inte är rätt. Sedan kommer det en tid när man åter igen ser boken och helt plötsligt kan du inte motstå den, utan den fullkomligt ramlar i din hand och du kan inte lägga den ifrån dig. Jag tror att det handlar  om divine timing. Vi måste helt enkelt vara redo att ta emot informationen, annars kommer den bara att passera. Lite så var det när jag fick upp ögonen för detta. Det har inte alls gått särskilt lång tid, men jag har gått med i hans sida på Facebook - när kommer jag inte ens ihåg. Jag har läst det han delat, men jag har inte förstått. 
Inte förrän jag skrev om min resa här i januari och min kusin Joanna från USA, skickade mig ett mail och frågade om jag läst en artikel av honom. Jag googlade lite - och så trillade polletten ner.
Jag kan inte med ord beskriva hur viktigt detta är.

Om du kämpar med någon form av åkomma eller sjukdom och känner att du inte fått svar, eller att du inte blir frisk, så uppmanar jag dig att läsa hans bok och lyssna på de ljudfiler från hans radioprogram som finns.
Jag lovar - de är livsförändrande!
Du behöver dock ha ett öppet sinne, eftersom denna man får sin information från en röst som han kallar Spirit. 
Den kom till honom när han var 4 år och sedan dess funnits hos honom. Hela tiden. Alltid.
Spirit läser av och berättar för Anthony om alla personer han ser, hur deras kroppar fungerar, vad som inte fungerar, vilka sjukdomar, och vad de kan göra för att bli friska.

Ja det finns enormt mycket att berätta, men denna man har hjälpt 100.000 tals människor att bli friska och i hans bok berättar han om en mängd olika sjukdomar, hur de uppkommer och vad vi behöver göra för att bli friska.
Och det handlar om vad vi ska äta - och inte äta.
 Framför allt varför vi är sjuka, och i mitt fall, liksom så många andra sjukdomar beror Hashimotos på ett virus. Jepp, ett virus som heter Eps tein -Barr och som är ett Herpes virus. Ett sätt vi kan få det på är när vi får körtelfeber, mononukleos, eller kyss sjukan.

Ett virus som läkekonsten känner till men som inte är upptäckt som orsak till en mängd sjukdomar.
Detta är stort, jag menar riktigt stort!
För egen del köper jag det till 150 %!
Jag vet ju bara hur mycket bättre jag mår efter dessa veckor.
Det innebär att när vi väl vet vad som är problemet, kan vi nu börja göra något åt det och börja läka.
Det var i hans bok som jag läste om cleansingen jag genomgår just nu.
En rekommendation till att kick-starta läkningen.
Men det finns såååå mycket vi kan göra och jag lär mig nya saker varje dag.

Om du känner att det här är något du är intresserad av rekommenderar jag dig att läsa hans bok. Den finns på både adlibris och bokus.
Medical Medium - Secrets behind Chronic and Mystery illness and how to finally heal
by Anthony William

Så, på tal om förändring som jag började att skriva om, så innebär detta åter igen en förändring för min kosthållning.
Jag kommer fortsätta att anamma hans råd, om vad vi behöver för att bli friska, för jag känner i hela mitt väsen att detta är svaren jag sökt!
Och eftersom läkande mat är det jag verkligen känner passion för kommer jag att dela mer och mer om vad jag lär mig och hur jag tillämpar det i min vardag.

Du kommer fortfarande att hitta recept här, men som jag skrev tidigare, är fokus mer och mer på hälsa. Vad vi bör äta, och vad vi bör undvika, om vi vill läka.

Jag hoppas att du vill fortsätta följa min utveckling, och jag hoppas att du hittar det du söker för att bli frisk och /eller fortsätta må bra. Om jag kan vara till någon hjälp tveka inte att kontakta mig.

I Ljus & Kärlek
Wakanda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar