12 september 2013

Falafelrulle, mums!

Härom dagen gjorde jag en falafel rulle till lunch.
Jag brukar lägga upp alla tillbehör på tallriken och sedan lägga i allt i ett pitabröd eller liknande.
Nu ville jag prova att göra en god wrap istället.


Jag började med att göra falafeln. Jag varierar den nästan varje gång jag gör den.
Denna gång var det 2 paket färdigkokta kikärtor, lite olivolja, 2 klyftor pressad vitlök, curry, gurkmeja och koriander.
Jag kör allt med mixerstaven och sedan rullar jag små bollar och plattar ut dem lite. Sedan steker jag dem i lite olivolja på medium värme.


Efter det är det bara att fylla med det du vill ha i.
Jag använde: Falafel biffarna, Strimlad sallad, strimlad vitkål, riven morot, tunn skuren rödlök, skivad tomat och lite avokado. Det är både fräscht och gott att lägga i lite groddar också, men jag hade inga denna gång så det fick gå bra utan.
Till detta gör jag en vitlökssås gjord på gräddfil och vitlök. Det är även gott att ha lite chilisås till, men vitlökssåsen är ett måste!

Väldigt gott, nyttigt och enkelt!

Lycka till med att skapa din egen falafelrulle
och glöm inte bort att ha kul under tiden!

I ljus & Kärlek
Wakanda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar