22 november 2012

Kantarellbiffar med granatäpple i balsamvinäger

Kantareller, persilja, flingsalt


Mixade kantareller, vegofärs, ris, persilja och fetaost.

Dottern hjälper mig steka biffarna



Sesampanerade Kantarellbiffar med fetaost, kantarellsås och granatäpple i balsamvinäger

Du behöver:
Stekta kantareller
vegofärs av något slag
kokt, kallt basmatiris
Vitlök
Gul lök
Färsk persilja
Sojamjöl
Fetaost
Sesamfrön
Grönsaksbuljong
Salt och vitpeppar
Granatäpple
Balsamvinäger

När jag lagade dessa på senaste gruppen var de mycket uppskattade och receptet efterfrågat.

Jag använder stekta kantareller, så beroende på om du har förstekt dem eller har dem i frysen så går det bra. Bara tina upp dem. I en bunke lägger jag i kantarellerna och persilja.
Börja med att finhacka löken och vitlöken - alternativt matberedare. Stek löken i olivolja tills den börjar bli mjuk. Ha inte för hög värme så den bränns, den ska småputtra en stund på svag värme. När löken är färdig lägger du den i samma bunke som kantarellerna. I skål nr 2 har du hällt upp din vego-färs. Tina den  och sedan blandar du i lite sojamjöl. Ta nu mixerstaven och mixa kantarellerna, löken och persiljan och kryddorna. När det är en len konsistens vänder du ner vegofärsen, det kokta riset och sist den tärnade fetaosten.
Denna gång panerade jag biffarna i sesamfrön och det blev både festligt och gott, men det går precis lika bra att steka dem som de är.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar