21 maj 2013

Trädgårdsarbete & Sushi

Soliga, underbara dagar som har spenderats i trädgården.
Grävning, plantering och allehanda skapande när den nya köksträdgården sakta tar form.


Men självklart har jag även lagat mat. Ibland är det ändå skönt att kunna köpa något som är gott och redan klart. Därför har vi hittat en ny, uppskattad rutin, där vi unnat oss att köpa hem sushi en dag i veckan.
Dottern och jag äter vegetarisk.  Favoriten är den med avokado.
Jag gillar egentligen inte sjögräset man använder till rullarna, och den övriga vegetariska sushin är inget jag hoppar jämfota över precis, så resultatet blir oftast ris och avokado.
Förvånansvärt gott, men lite för ensidigt tycker jag nog. 

Därför har jag börjat experimentera med att göra egen sushi, och rullarna ni ser nedan är resultatet av ett litet försök förra veckan. 
Nu har jag massor av idéer och idag har jag köpt en sushimatta så jag kan bli bättre på att rulla.
Fler tips på smarrig vegetarisk sushi kommer snarast då jag är sugen på att göra nya och förbättrade rullar, men så länge får ni hålla till godo med denna bild.


Här har jag använt det jag hade hemma, vilket inte var så mycket som jag önskat.
Sallad, gurka, morot, sparris och mosade bönor .
                                                                                 

I ljus & kärlek
Patricia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar