26 maj 2013

Quornburgare med mozarella och Rabarberpaj på Mors Dag

Dagen började med morgonkaffe i trädgården och strålande solsken.
Efter några timmars ogräsrensande var det dags för lunch.
Såg häromdan ett recept med mozarella och fick idén att lägga mozarella på en quornburgare. 
Ovan på detta hade jag lite rödlök, och små trädgårdstomater och massor av basilika i olika färger från gårdagens brushetta.
Alltihop på en bädd av machésallat toppat med avokado.


Jag hade faktiskt inget bröd till idag, mest för att jag inte var så jättehungrig, annars brukar jag gärna lägga en skiva Kung Markattas rågbröd under alltihop.


Dagen till ära blev det rabarberpaj till eftermiddagsfika.
Fyllde förs pajformen med färsk rabarber. Sedan gjorde jag en
enkel smulpaj gjord på; mandelmjöl, kokosmjöl, rismjöl, finhackad mandel och hasselnötter, havregryn, socker och smör.
Mycket gott!
Sist jag gjorde den använde jag kokosolja istället för smör.
Det var jättegott, så det är ett jättebra alternativ till smör.
Det enda att tänka på är att ha lägre temperatur i ugnen, eftersom de alternativa mjölsorterna lättare bränns i ugnen.
Till detta hade vi vaniljvisp.


Som vanligt har min dotter Emme tagit de vackra bilderna.
Tack Emme!

Hoppas ni alla haft en skön helg 
och en fin mors dag!

I Ljus & Kärlek
Patricia

1 kommentar: