2 maj 2013

Trädgårdsbilder i en matblogg

Så här spenderar jag mina dagar just nu.
Tillsammans med hönorna skapas nya platser i trädgården där grön mat skall växa.
Därför har det varit mer utomhusarbete än matlagning senaste tiden.
Men.....
med nya frön växer även nya idéer.
Jag arbetar på ett spännande projekt och ser fram emot att dela den med er
så snart som saker faller mer på plats.
Lovar också återkomma snart med fler mat-blogg-inlägg.
Under tiden får ni lite trädgårdsbilder som dottern tagit.


En av våra kycklingar från förra året har visat sig ha en mycket speciell och trevlig personlighet.
Hon heter Smultron då hon föddes en sommardag när dikena var fulla med smultron...
Hon är min ständiga följeslagare i trädgården, hjälper till att luckra jorden, och väntar tålmodigt på alla maskar och andra småkryp....


Det gäller att hålla koll på var jag sätter spaden...


Många blåsiga dagar har vi här ute på "heden".
Hönsrumpor i blåsväder ;)


Rabarbern har börjat vakna! Alltid ett riktigt vårtecken.


Vår granne renoverar ladan, och det dyker upp allt möjligt spännande i högen som han planerar elda. Jag fyndar dagarna i ända! Plockar metall"skrot" och vackra ladugårdsdörrar som ska bli vindskydd för tomatplantorna mm.


En liten början på örtagården.
Vitlöken jag planerade i höstas har kommit upp!


En tidig morgongäst.
Därför planeras snarast ett staket kring grödorna, dels för att hålla rådjuren men även våra hönor borta från växtligheten.


Eldar bort det gamla - för att göra plats för det nya....


Scillan bildar en blå matta!
Åh vad underbart.


Solnedgång över "heden".
Ny kompost har fått plats.
Idag har bonden börjat harva åkrarna. Då är det vår på riktigt!
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar