8 juni 2013

Im in the garden

Inga nya recept idag - men väl favoriter i repris.
Så länge solen skiner har jag svårt att vara annan stans än....
i trädgården
Därför kommer det här några trädgårdsbilder - så länge.

Om någon skulle tvivla på var jag befinner mig.

Men en del matlagning blir det ju förstås, för äta det gör vi ju flera gånger om dagen...
Igår var det favoriter i repris, både till lunch och middag.
Till lunch blev det gnocchi igen. Ett aningen altererat och förbättrat recept.
Denna gång med tillägg av finhackad spenat tillsammans med basilikan, rismjöl istället för vetemjöl och en vitlöksklyfta i mixern tillsammans med de gröna bladen. Både dottern och jag tyckte den var ännu bättre denna gång. We love it!
Den blev dessutom så vackert grönskimrande av spenaten.
Samma sak med middagen - Sushi.
Godast hittills dessutom på en bädd av vackra röda salladsblad, som växer så fint i landet.


Ja mycket sallad är det i trädgårdslandet just nu.
Spenaten går åt fort så det gäller att så i omgångar. Jag har varit så upptagen med allt annat att jag glömde det... Hoppas den är snabb upp, men jag har som tur är inte slut än.

Huvudsallat

Teddy Bear Solroser på tillväxt


Här är det bondbönor tillsammans med blomkål.
Jorden jag fick av bonden var visserligen näringsrik, men innehöll tyvärr en hel del oönskat.
Därför är det halmtäcke som gäller på oanvända ytor, om jag ska göra nåt mer än rensa ogräs denna sommar ;)


Såg härom dagen - till min stora glädje att det redan finns små gröna tomater!
Jag säger redan, för förra året hade jag dem enbart i kruka och de fullständigt regnade bort....
I år blev det en vindskyddad hörna av de gamla ladugårdsdörrarna och med plast som tak.
Där får tomatplantorna växa tillsammans med chili och några (än så länge) mycket små melonplantor.
De ser inte mycket ut just nu men jag hoppas fortfarande att de ska sätta fart. Vi får väl se.
Just nu är det värme, vatten och kärlek som gäller.
Det borde göra underverk - eller hur?


Även en bild på en del av potatisen, den som kom ner i jorden först.
Den kupades igår. Längtar tills det är dags att provsmaka!




Nu vill jag önska er en underbar och magisk helg!
Tills vi hörs igen.

I ljus & Kärlek
Wakanda

2 kommentarer:

  1. Åh jag blir så sugen på att komma och prova gnocci!! Låter jättegott! Fina bilder Emme!
    Längtar efter er!
    Kram P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Längtar efter dig med! Nästa gång du kommer blir det gnocchi! Kram

      Radera