2 juni 2013

Egen härd är guld värd....

I slutet av april, så fort jag hade en liten plätt jord färdig att bruka, planterade jag sallad, spenat och lite senare planterade jag ut kryddväxter.
Nu är det äntligen dags att börja skörda.


Salladen växer så det knakar, och hela min basilika odling har sedan några veckor flyttat ut på förstutrappan där den stormtrivs.
Jag känner mig så rik, när jag kan gå ut och förse mig till måltiderna med färsk sallad.
Häromdagen gjorde jag dessutom egen pesto! 


Till middag idag provade jag för första gången att göra egen gnocci.
Bilder och recept kommer imorgon.
Tills dess får ni hålla till godo med ett enkelt recept på pesto:
Du behöver:
1 påse pinjenötter
1 klyfta vitlök
salt
Olivolja
Fint riven parmesanost
och
om du känner för det kan du lägga till
lite ruccola eller spenat
Mixa allt och njut till valfri pasta eller annat!

Vi hörs snart igen!

I ljus & Kärlek
Patricia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar