10 december 2012

Bruschetta

I lördags var det dags för julmarknad och pepparkaksbak med allmänt julmys med familjen. Tjejerna gjorde varsina jättefina pepparkakshus och jag försökte mig på egen design av en "Hobbithåla"...bilder kommer, gick väl så där....
Men så "helt plötsligt" har hela dagen gått och återigen står vi inför frågan, vad ska vi äta till middag?
Det var inte så länge sedan sist vi såg filmen jag rekommenderade förra veckan. Där gör Julie bruschetta och vi blev så sugna så jag handlade lite extra fina tomater för detta ändamål.
Sonen var borta över natten, och dottern fixade sin egen middag så jag fixade väldigt lätt en enkel men jättegod middag till mig och min älskade man.
Jag hade köpt bröd som jag skivade och stekte i olivolja. Sedan skar jag upp en mängd trädgårdstomater, fräste upp lite vitlök först och vände sedan ner tomaterna i det och bara värmde upp snabbt. I med lite flingsalt och en kruka basilika. Lägg upp tomatröran på bröden, hyvla lite parmesan och ringla över lite balsamvinäger, sallad on the side. Klart! 


1 kommentar: