15 december 2012

Raw lunch

Hej alla fina! Vill dela lite tankar kring raw food. Jag blir alltid enormt inspirerad av att titta på Kristina Carrillo-Bucaram på youtube. Hon har fantastiska recept och hela hon vibrerar av energi. Jag funderar mycket kring detta med att du är/blir vad du äter och hur det skulle vara att äta endast raw food. 


De senaste veckorna har jag kämpat med inspirationen och trots att jag numera äter tillskott av vitamin D på vinterhalvåret känner jag mig alltid så påverkad av mörkret så här års. Så igår googlade jag runt lite och hittade flera videoklipp som gav mig jättemycket inspiration, kul! Därför blev gårdagens lunch ett litet försök till en helt raw måltid. Jag måste dock medge att jag fuskade lite eftersom vi skulle bort på middag och jag har en känslig mage, så jag ville inte att det skulle förstöra kvällen. Därför skållade jag zucchinin snabbt och salsan till hettade jag snabbt upp väldigt kort tid. Jag kan dock säga så här i efterskott - att det troligen hade varit godare helt raw och kallt. Så nästa gång är det vad som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar