17 december 2012

Smoothies och spirulina

Energiboost med smoothies!
Igår blev det som på bilden; gjord på ananas, mango och apelsin. Jag har ingen blender (än!) så jag använder min trogna mixerstav. Jag använde hela apelsinen och inte bara juicen, för att få så mycket fibrer och allt det goda fruktköttet. Jättegott, men apelsinsmaken dominerade tyvärr, så prova med bara en halv apelsin är tipset.
Idag var det dags för en energikick på förmiddagen och precis som igår, tar man vad man har...Hittade hallon och en liten påse med mango och papaya(coop) Till det hade jag en liten banan, och en pressad apelsin. Jag ville inte att det skulle vara så iskallt, så jag värmde de frysta bären i vattenbad så de tinade först. Sedan hade jag i 1 msk spirulinapulver och även lite psylliumfrön. 

Det blev en jättegod smoothie även om färgen blir lite suspekt... Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar