10 mars 2013

Söndagsfika med kanelbullar

Här kommer ett litet kort inlägg, bara för att visa att jag även ibland gör rätt vanliga saker.
Som idag, kanelbullar.


Det var länge sedan jag bakade bullar, alltså helt vanliga kanelbullar. Eftersom jag själv undviker att äta vetemjöl 99 % av tiden, har inte inspirationen funnits riktigt. Jag vill fortfarande gärna hitta ett sätt att baka goda bullar utan vetemjöl, men idag var inte den dagen.
Idag var dagen när jag ville baka bullar åt familjen, och då främst min dotter som varit sjuk i anorexi de senaste 9 månaderna. Jag har funderat en hel del kring det faktumet att jag har en matblogg, när min dotter haft det så oerhört svårt, men vi har pratat mycket om det under hösten och hon har absolut velat att jag ska ha min matblogg. Hursom helst. För att göra en lång historia kort så har hon bestämt sig för att vilja leva och börja äta igen.
Det hon allra helst vill äta är god mat. Godsaker är ingenting hon längtar efter. Förutom kanelbullar.
Något hon aldrig förut var särskilt brydd om, men nu finns där ett sug.
Så idag bakade jag bullar.
Och njöt, av att se henne, men även sonen och mannen njuta av söndagsfikat.
Själv åt även jag en bulle - en liten sådan.
Gott

Lägger inte upp nåt recept, eftersom det är ett helt traditionellt bullrecept. Hoppas ni gillar bilderna och blir inspireradetill egna bakverk!


Önskar er alla en fortsatt underbar bullsöndag!




Kramar!

2 kommentarer: