6 mars 2014

Sweer&sour marinerad tofu och stekta grönsaker

Idag har varit en mycket fullspäckad dag med planering, och inköp inför helgens terapigrupp som mannen håller på en kursgård i Björklinge.
Jag och dottern, samt även sonen till viss del står för mathållningen, och jag ser verkligen fram emot det. Emme kommer att ha sin kamera tillgänglig hela tiden, så jag hoppas på att kunna visa en hel del fina och roliga matbilder efter helgen.

Dagens bilder är på ett liknande recept som kommer i helgen, i alla fall tofun.
Jag har marinerat den i ; tamari, hackad ingefära, sweet & sour sås och vitlök, samt lite olivolja.


Så idag blir det inget riktigt recept utan mer inspirationsbilder....


Denna dag tog jag som vanligt de grönsaker som fanns hemma och fräste upp i lite olja och tamari.


Jag hoppas ni får en fin helg, jag kommer som sagt att vara upptagen från morgon till kväll, från och med imorgon till och med söndag. Men på måndag checkar jag in med nya goda maträtter och fina bilder! Tills dess, ha det bäst!

Ljus & Kärlek
Wakanda




1 kommentar:

  1. Ja ja ja ja Jaaaaaa JAAAtack!! Kommer gärna och provsmakar!!! Ser underbart underbart gott ut!!

    SvaraRadera