31 januari 2016

Green Goddess Dressing

Hej på er!
Här kommer mitt recept på Green Goddess Spread/dressing.
Den är jättegod till allehanda grönsaker, till exempel ungs rostade rotfrukter eller om du späder med mer vatten så blir den en jättegod dressing till valfri sallad.
Färgen på bilderna varierar lite för de är tagna vid två olika tillfällen och vid ett tillfälle hade jag bara lite spenat att tillgå. I original receptet jag gjorde hade jag i ett paket vita bönor. Det är perfekt när du ska göra en spread till mackan till exempel, men inte alls nödvändig när du gör dressing, och inte att rekommendera under vår kommande detox. Annars är det fritt fram att variera som du vill, men den är fantastiskt god. Vart än jag har tagit med mig denna för att bjuda på så är den alltid en hit!


Du behöver:
3 dl cashew nötter blötlagda. Helst över natten men allt från 15 min till några timmar funkar
(1 pkt kokta vita bönor - valfritt)
2 vitlöksklyftor
En "tumme" (ca 4 cm) färsk ingefära
50-70 gr färsk babyspenat
En kruka färsk basilika
1 tsk gurkmeja
1/2 dl olivolja eller kokosolja
1/2-1 tsk rosa Himalaya salt
1/2 pressad citron
1/2-1 dl vatten till spread. Öka mängden för dressing
Örtsalt efter smak


Till er som hänger på min detoxresa, vill jag bara berätta att nästa inlägg kommer 
under dagen med mer information. 
Om ni vill göra den här dressingen under detoxen skulle jag rekommendera att hoppa över oljan helt och att begränsa intaget till ca 1 dl/dag av den.
Cleansingen är tänkt att vara låg i fett intag och endast fokusera på fett från avokado och nötter.
Vi hörs på en liten stund!

I Ljus & Kärlek
Wakanda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar