12 februari 2013

Mandelsemlor

Dagen till ära har det bakats mandelsemlor.
Inget vetemjöl så långt ögat når, mandelmjöl istället, och lite bovetemjöl. Annars som vanligt.
Egen mandelmassa mellan på mandel och florsocker. Mellangrädde. Mums!


 Dottern förärade mig med sina vackra fotgrafier. 
Efter fotosessionen fick jag äntligen provsmaka!
De blev supergoda!
Hoppas ni avnjutit några riktigt goda semlor idag.



 Fettisdag i all ära, men inget eftermiddagsfika utan min smoothie ;)
Morot/äpple/apelsin/ingefära....Mmmmmm
Kram

1 kommentar:

  1. Härliga tider! Älskade semeldagen och fettisdagen passerade dock utan semla för min del, därför tänkte jag svänga ihop ett par till på söndag. Men det blir nog den traditionella vetevarianten, jag hoppas att det är okej?! Kanske har du ett par non-gluten till dig och Annika? För det låter så svårt att baka med de där supermjölen du använder... Eller?

    SvaraRadera