5 februari 2013

Morotsjuice

Ett bra sätt att tanka energi under dagen är juice!
Den här juicen är jättegod som den är, men om man behöver extra mättnad och energi är det bara att tillsätta några nävar med färsk spenat och mixa. Nu hade jag det i min morgonsmoothie och spenatsoppa till lunch, så jag hoppade det idag.
Det här behöver du: 3 morötter, 3 äpplen, 1 bit färsk ingefära, 1 citron, 1 apelsin
Kör morötter, äpplen, ingefära, och den skalade citronen i råsaftcentrifugen. Pressa apelsinen som vanligt. Blanda och drick! 
Själv gillar jag inte  enbart morotsjuice, utan tycker det behövs lite syra. Om du är som jag kommer du älska den här!

4 kommentarer:

  1. Precis, tycker själv att morotsjuice kan bli lite sliskigt och väl jordig i smaken, din version verkar toppen. Tyvärr verkar den svår att göra utan juicepress... :-( Får vänta tills köket uppdaterats!

    SvaraRadera
  2. Jag förstår, den centrifugen jag har var nog den billigaste på marknaden, men den är inte helt optimal. Tänkte på det när jag skrev inlägget, att utan centrifug blir det svårt, men du kan göra andra goda smoothies;) Kram

    SvaraRadera