19 februari 2013

Salad gone wild

Trots att vintern inte vill släppa sitt grepp om min frusna kropp så kände jag för sallad idag.
Jag kände mig kreativ, så jag kallar slutprodukten för ; Salad gone wild :)
Jag tog blandade salladsblad i botten, tomat, gurka, riven morot i mitten fast den syns inte för cashewnötterna.
 Sedan på med lite soltorkade tomater, avokado, mango och till sist hade jag lite vattenmelon kvar sedan igår kväll som jag dekorerade med.
Salad gone wild

Det kan kännas lite konstigt att blanda frukt och grönsaker, men mango och avokado är väldigt gott tillsammans. Jag övar mig på att våga prova nya kombinationer. 


Till detta gjorde jag en pestoröra.
I den hade jag: pinjenötter, ruccola, basilika, 1/2 pressad apelsin, 1 dadel, salt och lite olivolja.
Mixade allt och så här grön och fin blev den.
Avslutar med en bild från min fina kalender som lyser upp köket.
Tack Emme för underbara foton - igen!

Lycka till med att skapa din egen crazy salad!
Kram

2 kommentarer: