11 februari 2013

Smarrig vegowrap någon?

Idag blev det en smarrig wrap till lunch. 
Jag började med att steka ett bröd på spisen, enbart gjord på fint rågmjöl och vatten. Stekte den utan matfett i teflonpannan.
Till det blev det potatis stomp, en raw röra, dressing, sallad, oliver, soltorkade tomater, sallad, paprika och avokado.

 Så här gjorde jag rawröran; som vanligt tog jag vad som fanns hemma. Jag ville ha något som skulle likna en vanlig coleslaw röra. Jag rev en halv morot, och en bit zucchini på grova rivjärnet. Hade även i lite strimlad rödkål. Sedan gjorde jag en dressing för att få det krämigt.
Till dressingen använde jag: 1/2 dl cashewnötter, ett stort knippe bladpersilja, 1/2 vitlök, 1 salladslö, 1 dadel, ett par msk äppelidervinäger, ca 1/2 dl vatten, flingsalt, lite agavesirap och koriander.
Mixa allt till en slät konsistens.

 Potatisstompet var bara kokt potatis i små tärningar och salt, som jag mosade med en ballongvisp.
Sedan lägger du ihop som du vill. Jag hällde först en del av dressingen på min grönsaksröra, och sedan använde jag efter behag på resten av wrapen. Det var enkelt, fantastiskt gott, och kul med nåt "nytt".
Hoppas du blir inspirerad att göra din egna favoritwrap.

 Visst ser det gott ut?
 Mums. Här är jag glad och nöjd;)
Lycka till!
Kram från mig

1 kommentar:

  1. Men det här ser riktigt häftigt ut, nu blev jag sugen!!

    SvaraRadera