1 februari 2013

Det är inte alltid lätt....

Idag hade vi planerat en tur till kusten, bara komma iväg till havet, i solen, dottern ville fotografera och vi alla ville äta en god lunch. Jag hade tittat på nätet innan och hittat en rätt gullig restaurang. Men när vi kom dit så visade det sig att de inte hade öppet just nu, eftersom Öregrund är en säsongs by. Så det fick bli en liten "bistro", fast de hade mest pizza......suck. Det fanns även sallader på menyn. Kan du göra en sallad till mig, frågar jag, med alla grönsaker du har, och en dressing till? Nej tack inga räkor, nej ingen skinka. Jo, jag kan tänka mig lite ost.
Jag borde ha förstått, att det inte var rätt ställe, men jag tänkte att om jag ber om något "utöver det vanliga", så kanske det öppnar för någon sorts kreativitet, annat än isbergssallad, tomat och gurka.
Ack vad jag bedrog mig. För det var precis vad jag fick; Ett berg med isbergssallad, några tomat skivor, några gurkskivor, skivad rödlök och fetaost. Det var min sallad. Till det fick jag en vinegrett dressing, som bara smakade - svartpeppar! Hur kan man ens misslyckas med en dressing?!

Jag kan inte låta bli att tänka, att även om jag tillreder och serverar någon något jag inte brukar, eller om det är något som jag kanske riktigt förstår, så är alltid min tanke; skulle jag vilja äta det här? Bara för att jag ber om grönsaker, så betyder ju inte det att jag blivit en kanin! Alltså vem äter bara sallad!?!

Ja som ni förstår kände jag mig både besviken och arg. Men nog om det. Väl hemma blev det mys,
till middag blev det raw tacos för min del. Nåt extra gott en fredag kväll.Och vanliga för de andra.

Jag började med salladsblad

 Gjorde en "röra" med valnötter, vitlök, koriander och salt. Sedan la jag på morot och skivad avokado i stället för guacamole...



Till sist på med en tomatsalsa som jag gjort på: tomater, paprika, vitlök, bladpersilja, chili och salt.
 Blev jättegott! Slutet gott, allting gott! Vill ni dessutom se några bilder från utflykten, kan ni kolla in dotterns blogg: fotografemme.blogspot.se
Trevlig fredagkväll! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar