28 februari 2013

Stor sallad för den hungrige

När jag var klar med min sallad igår, tog jag en titt på min tallrik, och utbrast, oj jag måste va hungrig! 
Jag hade lyckats fylla tallriken till bredden, och visst stämde det att jag var hungrig.

Jag plockade fram vad som fanns kvar i grönsaksväg, kokade två ägg, la på en stor klick med humus från dagen innan, och jag hade även lite Caesardressing kvar. 

Jag använde; romansallad som jag strimlade, 1 tomat i bitar, rev lite gurka och en morot. 1 avokado i bitar, 2 ägg, 2 små soltorkade tomater i strimlor, 3 oliver. Dessutom hittade jag lite sparris som jag la några minuter i äggvattnet.


Med dressing på....

Eftersom mina "telefonbilder" inte blir särskilt bra, är jag numera "förbjuden" att lägga upp dessa ;)
så nu är det bara att be dottern och hoppas hon orkar och vill hjälpa mig i fortsättningen också.
Tack igen Emme för dina fina bilder.


Hoppas ni känner inspiration att äta en god och färgsprakande sallad!
Lycka till!
Kram

1 kommentar:

  1. Mmmmm, megasallad! Yuum! Ikväll ska jag till och baka pizza till min man. Ett stycke fredagsmys beställt! Funderar på att försöka replikera en av dina dressingar och droppa över... Känns som en idé som skulle kunna funka!

    SvaraRadera