16 oktober 2013

Matpassion

Min passion...


Igår kväll var jag på en mycket bra och berörande föreläsning av Eva Sanner.
Den handlade om Passion - på livets alla plan.
Som ni redan vet så är ju det här med god och hälsosam mat en av mina stora passioner.
En passion som faktiskt växer hela tiden. Om någon hade talat om för mig vart den skulle leda mig hade jag nog aldrig kunnat ana att den skulle ta mig dit där jag är idag.
Jag tror att en av komponenterna i min växande passion för vegetarisk matlagning är att den är så mångfacetterad.
Det finns så många olika inriktningar och trender att följa.
Att mat ska vara riktigt gott, det är ju en självklarhet. Kanske inte alltid så enkelt - men jag älskar utmaningen.

Det jag tycker är allra roligast är skapandet.
Jag älskar att vara kreativ, prova nya saker och jag är rätt "fearless" i mitt skapande.
Jag går på magkänslan, intuitionen eller vad ni vill kalla det. Det är då det blir som allra bäst och det är då nya skapelser blir till.
Och sedan andra komponenter, som resultatet av att maten jag skapar skall vara vacker och tilltalande.
Allt det kreativa som jag älskar, uppläggningar, färger, attribut.
Allt detta, skulle jag vilja påstå är det som hela tiden ger energi till min växande passion för mat.

Så nu har jag kommit till en plats i livet där jag vill våga ta ytterligare ett kliv.
Längtan och passionen har givit sig till känna på olika vis.
Att dela det jag brinner för.
Att starta en vegetarisk restaurang.

Idén har vuxit likt ett embryo under snart ett år.
Formats, ändrats, till en underbar affärsidé redo att födas.
Jag har varit rädd för att dela min idé här på bloggen.
Eftersom restaurangen ännu inte finns på det fysiska planet.
Men på det skapande planet finns den, redo att födas in i världen.
Allt är i stort sett på plats.
Det jag behöver nu är en lokal.
Där står jag nu.
Jag har manifesterat många saker i mitt liv, och jag ser fram emot att se hur universum
kommer leverera den perfekta lokalen till mig.
Bestämde mig inatt att jag vill våga nu.
Våga göra annorlunda - som Eva pratade om igår, för att få nya resultat.

Och jag vill börja nu. Så därför delar jag mina tankar med er.
Kanske vill ni dela några med mig?

I ljus & Kärlek
Wakanda

PS. Receptet på brödet kommer.

2 kommentarer:

  1. Va bra du skriver! Enkelt och innehållsrikt och modigt!
    Stor kram och lycka till

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack min älskade man för ditt stöd och din kärlek <3

      Radera