31 oktober 2013

Glutenfria havreflarn med ananas, mango och granatäpple

Får jag presentera en liten dessert så här i Halloweentider?
Inga maräng spöken i år. Faktiskt så tar vi det lugnt med hela firandet detta år. Jag vet inte riktigt vad det beror på, men jag känner inte att jag har tagit till mig att det redan är november i morgon.
Hösten och det annalkande mörkret är inte min favorit tid och jag har en tendens att bara vilja gå i ide när mörkret kommer. Så därför lever jag i villfarelsen att det inte kommer bli så mörkt i år, och att jag förhoppningsvis inte kommer bli lika trött heller. 
Det finns så mycket som jag vill sätta igång att göra, och förhoppningsvis så kommer jag ha fullt upp med nya projekt så vintern kommer bara susa förbi ;)

Hur som helst. Mörkerdvala eller inte, så kommer här ett enkelt recept på glutenfria havreflarn med goda tillbehör.
Om du vill ha något mera passande till Halloween kolla in förra årets cupcakes här
Jag gjorde alltså havreflarn härom dagen som blev mer som havrekakor än flarn, eftersom de inte flöt ut tillräckligt, men vad gjorde väl det? Supergoda var de i vilket fall som helst.


Du behöver:
100 g smör
3 dl glutenfria havregryn
1½ dl socker
1 msk Maizena
1 tsk bakpulver
1 ägg

Sätt ugnen på 200 grader.
Smält smöret och häll det över havregrynen. Blanda ner övriga ingredienser.
Klicka ut glest på plåt.
Grädda cirka 7 minuter.
Jag smälte sedan lite choklad och ringlade över.


En god dessert gör du av: 1 ananas delad i små bitar, 1 mogen mango i bitar, granatäpple kärnor, lite vispad grädde. Lägg ett flarn i varje skål.


Lycka till!
Ljus & Kärlek
Wakanda

2 kommentarer:

  1. Åh gud så gott! Det här ser så smaskigt ut!! Ville också bara säga att jag älskar din "nya" frisyr. Den är sjuuuukt snygg och klär dig så himla väl! Hoppas Bruno levde upp till förväntningarna förresten! Vi ses till helgen. Massa kram och puss!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lisa för din fina kommentar :) Ja, det var så enkelt, och så gott! Tack för komplimangen också. Jag är väldigt nöjd med håret ;) Kram

      Radera