23 oktober 2012

Min nya passion - mango!

Jag har nog provat mango någon gång men alltid tyckt att den smakat skumt. Som tur är har jag en väninna som ofta haft mango i salladen när vi varit bjudna på middag, så jag har provat att smaka och förstått att den måste vara mogen! Så nu under hösten är det säsong runt om i världen, och ica har haft mango till bra pris som dessutom har en liten etikett som säger mogen! Förträffligt! Så jag köper mango och äter som mellanmål, och som jag njuter! Jag är helt såld. När jag glatt skalat och smakat på den nyinköpta frukten med ett smaskande får fram ett Mmmmmmm, då säger dottern; var mangon bra? Mmmmm blir mitt svar.
Så ett tips! Prova MOGEN mango! Underbar som den är men också suverän i sallader och annat.
Återkommer om det...

2 kommentarer:

  1. Djungelmannen plockade solmogen mango från träden i Brasilien till mig, snacka om att den smakade underbart!! Det skulle du gilla.

    SvaraRadera
  2. Åååh, det låter fantastiskt! Ja det skulle jag verkligen gilla. Inget går upp emot färsk solmogen frukt!

    SvaraRadera