25 oktober 2012

Vitlöksplantering




Idag sken äntligen solen och jag har laddat för att planter ut vitlöken vi köpte för några veckor sedan på Ulriksdals trädgård. De två lökarna har stått inne i värmen och förberett sig för att komma i jorden. I morse var det -4,4 grader ute, så det börjar verkligen bli hög tid att få ned dem. Sagt och gjort. Fick börja med att förbereda jorden, då det mest växte ogräs där jag tänkt plantera. Eftersom vi flyttade hit i maj, har vi ännu inte något stort trädgårdsland - men planen är definitivt att börja odla mer av vår egen mat, så vitlöken är först ut!


Eftersom vår dotter är en fantastisk fotograf så är det hon som tog de vackra bilderna. Och nu när jag börjat anlita henne, blir det svårt att gå tillbaka till mina små bilder tagna med min mobil. Därför kommer det nu bara bättre och bättre bilder framöver!







                    Titta så fint de sitter. Nu är det bara att vänta till sommaren för första skörden !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar