15 januari 2013

Grön superdrink - min nya favorit!

Det här är min ABSOLUTA FAVORIT just nu! Det är färsk pressade apelsiner som jag sedan mixar med några nävar färsk spenat och lite basilika! Jag vet, det låter lite crazy men jag lovar, den är helt outstanding. Rent av beroendeframkallande skulle jag vilja påstå. Så den är inte bara min nya favorit, den är även en del i min nya morgonrutin.
För det kompletta receptet se här:http://www.youtube.com/watch?v=bcU3lCf4yc8
Lycka till!
 Har provat olika sorters juicer den senaste tiden. Har tyvärr ingen blender men väl en mixerstav och till min stora lycka grävde jag fram ur källaren en råsaftscentrifug - eller vad det nu heter. För några år sedan hade vi 7 äppelträd och mannen bestämde sig för att ta till vara äpplena och göra äpplejuice. Nu har den kommit fram och jag provar glatt allehanda frukter och grönsaker. Den lätt lila på bilden nedan är röd pga rödkål! Hade även i selleri, äpplen och lite morot. Helt ok, men kålsmaken tog över så jag kommer vara mer försiktig nästa gång;) Men färgen är svårslagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar