23 januari 2013

Nytt recept, nytt objektiv

Igår köpte dottern ett nytt objektiv. Lämpar sig extra väl för "porträtt bilder", och med det sagt alltså utmärkt för mina matbilder;)
Det skulle så provas idag. Jag tänkte det kunde vara bra för er att se att jag faktiskt äter maten ni ser på bilderna, och dottern var inte sen fram med kameran. ..
 Dagens röra består av; Några broccolibuketter, 1 vitlök, 1 dl cashewnötter, 1/2 avokado, 2 dadlar, lite kokosflingor, lite olja, lite vatten, lite citronjuice, en liten bit färsk ingefära, salt och lite chilipeppar. Den blev jättegod!

 Till det ville jag ha nåt mer, så jag gjorde strimlor på morot, vitkål och lite paprika. Jag hade ingen      energi att göra ytterligare en röra, så jag blandade lite dressing direkt i grönsakerna. Till det använde jag; lite äppelcider vinäger, curry, salt, lite linfrö olja och lite torkad ingefära.

Ja, här har ni resultatet. Riktigt lyckat. De strimlade grönsakerna blev lite syrliga och passade väldigt bra ihop med broccoliröran, som blev både krämig av avokadon och en aningen söt av dadlarna, plus smaken av nötterna. Låter lite konstigt men väldigt gott. Så det blev en bra balans och jag är nöjd.
                                                     

Och så här glad blir man av raw food! 
Tack för att ni läser! Glöm inte att kommentera och berätta vad ni tycker!
Och tack Emme för dina fina bilder!
Kram och Lycka till!

5 kommentarer:

  1. Härligt det låter! Ser massor med fram emot att få äta RAW i morgon!! Underbara bilder och underbara motiv. Snygg som satan är du också, inte nog med att du är nyttig, fantastisk och RAW!

    SvaraRadera
  2. Ny snygg header också förresten! I like!

    SvaraRadera
  3. Ayurveda - med alla de olika smakerna och raw! Coolt! / LOtta

    SvaraRadera
  4. ......och fantastiska bilder!

    SvaraRadera
  5. Tack för att ni läser och kommenterar:) Gör min dag!

    SvaraRadera