22 januari 2013

Min dag...

Dagen började tidigt. Kallt, temometern visade -20 kl. 07.00.
Tänder i spisen och eldar hela dagen.
Idag är det arbete vid datorn och att skriva som prioriteras. Jag känner mig glad och tacksam över mitt liv.
Till lunch vankas spenatsoppa med ägg från våra fina hönor.
Mumsigt rågbröd från Kung Markatta med goda grejer på.                          
Efter lunchen åker mannen till Stockholm och jag tar en kort spark-promenad med dottern i det underbara solskenet. Men kallt! Vi pratar om förra våren, hur det såg ut på vidderna när bonden sådde, och hur mycket vi längtar dit...                          
Till middag, favoriter i repris. Mannen i Stockholm. Pasta till ungdomarna och en enkel rispapper raw sushi till mig. Har kvar paprika röra från häromdagen. Kylen full med grönsaker. Piece of cake!
Vardagslyx :) en vanlig tisdagskväll.
Snart väntar en stor skål melon och film med dottern.

Jag har haft en bra dag! Hoppas även ni haft det!
Hoppas vi ses imorgon!
Kram

2 kommentarer: