22 januari 2013

Sol både inne och ute...

 Sol i hjärta, sol i sinne.... Jag blir så glad när solen skiner! Även här inne har jag min egen lilla sol, i form av ett citronträd :) som jag fick av min älskade make för en vecka sedan.


Ett bra sätt att tanka sol i kroppen är frukt! Glöm allt du hört om att sockret i frukten skulle kunna ge dig extra kilon. Med en raw livstil kan du äta mängder av frukt! Fulla av vitaminer och antioxidanter.
                     
Jag älskar basilika! Idag har jag även monterat (läs mannen;)) en extra lampa till de små plantorna. Jag skall snart påbörja egen odling.  Jag äter sådana mängder nu förtiden att jag behöver ha en egen odling :)


 Solen skiner men uj va kallt det var inatt, över -20 grader och vattnet frös i hönshuset. Det höll ca   0 grader i morse när jag tittade till hönsen. Tur att de är tåliga. Jag längtar efter våren och värmen, skulle tro att de håller med.

           Trots kylan har de börjat lägga lite ägg igen. Två stycken fick jag i morse!
                     Tack! Perfekt till spenatsoppan som jag tänkte ha till lunch.
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar